Cazierul fiscal – noutati legislative

In Monitorul Oficial 896 din 28.12.2012 a fost publicat Ordinul nr. 1.717 din 17.12.2012 pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 2.696/2011 privind aprobarea modelului și conținutului formularisticii necesare pentru solicitarea și comunicarea datelor înscrise în cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare și acces la informațiile din cazierul fiscal.

Actualizari:

• Se modifica formularul 508 „Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală”, cod MFP 14.13.43.15/6

• capitolul II „Procedura de actualizare a faptelor și situațiilor înscrise în cazierul fiscal”, după secțiunea F2 „Dispoziții speciale privind scoaterea situațiilor privind inactivitatea fiscală, declarată de activitatea de inspecție fiscală în condițiile art. 781 alin. (1) lit. b)-c) din Codul de procedură fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice reactivate” se introduce o nouă secțiune, secțiunea G, cu următorul cuprins: „G. Dispoziții speciale referitoare la scoaterea din evidența cazierului fiscal a situațiilor privind inactivitatea fiscală, înscrise în cazierul fiscal al reprezentanților legali ai persoanei juridice inactive, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată

1. Situațiile privind inactivitatea fiscală se scot din evidența cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat din Registrul contribuabililor fără a fi reactivată, la data împlinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice, în condițiile art. 7 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 75/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

2. Pentru scoaterea din evidența cazierului fiscal a acestor situații, fișa de actualizare se întocmește de către compartimentul cu atribuții în gestionarea Registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal în a cărui evidență a fost înregistrată persoana juridică declarată inactivă fiscal, care s-a radiat fără a fi reactivată, după primirea informației/comunicarea documentului care atestă radierea persoanei juridice declarate inactivă fiscal, prin completarea formularului 508 «Fișa de actualizare a înscrierilor în cazierul fiscal privind inactivitatea fiscală», prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, la care se bifează căsuța «reprezentant legal al persoanei juridice declarate inactivă fiscal».

3. Fișa de actualizare întocmită conform pct. 2 se transmite compartimentului pentru gestionarea cazierului fiscal din cadrul organului fiscal în a cărui sferă de competență intră gestionarea cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice declarate inactivă, care s-a radiat fără a fi reactivată.

4. Dispozițiile secțiunii A pct. 6 și 7 se aplică în mod corespunzător.”

 

Articole similare

Comentariul tau aici